GRATIS VERZENDING VANAF € 59

365 DAGEN RETOURBELEID

ONTVANG 5 € KORTING

SNELLE LEVERING MET BUDBEE

Producten
Overige
Contact & openingstijdenVolg uw pakketVerzendingRetouren en reclamatiesMeld de retourzending of claim aanAlgemene voorwaardenPrivacybeleidCookiesVeelgestelde vragenCovid-19 Informatie

Retourneren & Reclameren

Hieronder vindt u alle gegevens die van toepassing zijn op het annuleren, herroepen of retourneren van een bestelling.

Een bestelling annuleren

Heeft u een bestelling geplaatst, maar wilt u deze alsnog annuleren? Neem dan z.s.m. contact op met onze klantenservice. Wanneer het pakket nog niet verzonden is kunnen we uw bestelling doorgaans eenvoudig annuleren of wijzigen.

Een bestelling herroepen

Is uw bestelling reeds verzonden en/of bent u niet tevreden over de geleverde producten, dan kunt u de overeenkomst herroepen. Nordic Nest AB voldoet aan de EU-richtlijn voor E-commerce. Dit betekent dat u de mogelijkheid heeft om uw overeenkomst binnen 365 kalenderdagen en zonder opgaaf van redenen te ontbinden. 

De herroepingstermijn bedraagt 365 kalenderdagen. Deze termijn wordt gerekend vanaf de dag waarop u of een derde partij - anders dan de vervoerder en zoals vooraf aan ons kenbaar gemaakt - de bestelling fysiek in bezit heeft gekregen.

Tijdens de herroepingstermijn dient u zorgvuldig om te gaan met zowel het product als de verpakking. Dit betekent dat u het product slechts in die mate mag uitpakken of gebruiken, voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden of niet.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een duidelijke verklaring (bijvoorbeeld door de retourzending hier aan te melden via ons retourportaal of schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. Als u ons een e-mail of brief stuurt, dan kunt u hiervoor het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. 

- Post: Nordic Nest AB, Stämpelvägen 3, SE-394 70 Kalmar, Sweden; of

- E-mail: info@nordicnest.nl

- Portaal voor retourzendingen: Klik hier


De mededeling dat u gebruik wilt maken van het recht om uw bestelling te herroepen, dient plaats te vinden voordat de herroepingsstermijn (365 kalenderdagen) verstreken is.

 

Een bestelling retourneren

Budbee

Indien u gebruik maakt van het recht om een bestelling of product te retourneren, dient u deze binnen 14 kalenderdagen - gerekend vanaf de dag dat u de annulering aan ons heeft gemeld of het annuleringstermijn van 365 kalenderdagen is verstreken - naar ons terug te sturen (let op: Nordic Nest is gevestigd in Zweden!). De rechtstreekse kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Meld uw retourzending via onze website in het retourportaal aan, zodat we uw retourzending makkelijker kunnen verwerken wanneer deze binnenkomt. Maak hierna zelf een retourzending aan met de tracking link die u bij de bezorging heeft ontvangen. Klik op de link of ga in de app naar uw bestelling. Plaats de pakbon in het pakket. U heeft geen retourlabel nodig - de chauffeurs van Budbee brengen het naar u toe. Het enige wat u hoeft te doen, is uw telefoon in de gaten houden om te weten wanneer de ophaalservice komt. Zij sturen een sms wanneer ze de door u gekozen ophaallocatie naderen.

De verzendkosten 10€ worden verrekend bij de terugbetaling. De terugbetaling vindt plaats binnen 14 dagen na ontvangst van uw retourzending. Zodra uw retourzending door ons is afgehandeld, zullen we u hiervan via e-mail op de hoogte stellen.
Mocht u nog verdere vragen hebben, dan kunt u natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice.

Retour alternatief

We bieden u de mogelijkheid om - tegen een kostprijs van 10 euro - In dat geval sturen wij u een retourlabel wanneer u zich aanmeldt via ons portaal of via e-mail. Deze kunt u zelf uitprinten en direct op het pakket plakken; breng het pakket vervolgens naar het postkantoor voor verdere verzending. De gemiddelde retourtermijn bedraagt ca. 2 weken. Zodra we het pakket retour ontvangen hebben bevestigen wij dit via email. Het aankoopbedrag minus 10 euro voor de retourkosten wordt vervolgens teruggeboekt op uw rekening. NB. Deze optie geldt niet voor grote producten.

Uiteraard bent u echter ook vrij om zelf een verzendmethode te kiezen. De kosten voor het retourneren variëren afhankelijk van het gewicht en de gekozen verzendmethode van ca. € 10 tot € 45. Voor een verdere specificatie van de kosten verwijzen we naar de tarieven van de afzonderlijke transportbedrijven (bijvoorbeeld PostNL, DHL, UPS).

Om eventuele beschadigingen tijdens het vervoer te voorkomen verzoeken we u de geretourneerde producten zorgvuldig te verpakken in - bij voorkeur de originele of vergelijkbare verpakking - en het pakket aan de buitenkant te markeren met het woord ‘retour’. Voor een effectieve afhandeling verzoeken we u graag in het pakket uw NAW-gegevens en ordernummer op te nemen.

Het retouradres is:
Nordic Nest AB
Stämpelvägen 3
SE-394 70 Kalmar
SWEDEN

De gemiddelde retourtermijn bedraagt ca. 2-3 weken. Om de voortgang van de levering te kunnen blijven volgen, adviseren wij u gebruik te maken van een verzendservice met track-and-trace mogelijkheid.

We zullen het aankoopbedrag alsook de oorspronkelijke verzendkosten (ten hoogte van de goedkoopste verzendoptie) zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping naar uw rekening terugboeken. Wij mogen wachten met betalen totdat we de producten retour ontvangen hebben of u gedegen bewijs kunt overleggen dat de producten naar ons zijn teruggestuurd (welk tijdstip als eerst valt). Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen met onze klantenservice gebruiken we hiertoe het rekeningnummer zoals tijdens de bestelling van uw order is gebruikt. Aan deze terugbetaling zijn geen extra kosten verbonden; wel kan het enkele dagen duren voordat deze transactie op uw rekening zichtbaar is. Daarnaast kunnen we - indien het product als gevolg van onzorgvuldig handelen voor het bepalen van de aard, kenmerken en het functioneren van het product schade heeft opgelopen - een deel van het aankoopbedrag als vergoeding aanmerken.

 

Een product ruilen

Wanneer u een item wilt ruilen verzoeken wij u een nieuwe bestelling te plaatsen via onze website. Het item dat niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u naar ons retourneren zoals hierboven beschreven. Als u een nieuwe bestelling plaatst, hoeft u uiteraard de retourkosten niet te betalen. Geef aub altijd het nieuwe ordernummer door aan onze klantenservice.

 

Problemen met uw bestelling of aflevering

Is het pakket of product tijdens het transport beschadigd of kwijt geraakt? Heeft u een defect of foutief product ontvangen? Of heeft u andere vragen, klachten of problemen met uw bestelling of levering? Dan verzoeken wij u ons dit zo snel mogelijk te laten weten door een dossier aan te maken via ons portaal of door contact op te nemen met onze klantenservice. Let op: Om uw vraag/klacht in behandeling te nemen, vragen we u doorgaans een foto en beschrijving van het defect of de beschadiging aan te versturen.

Wanneer een pakket met duidelijke schade wordt geleverd en de producten beschadigd zijn of producten, bent u verplicht direct een klacht in te dienen bij het transportbedrijf en de levering te weigeren. We verzoeken u ook vriendelijk om een dossier aan te maken in ons portaal of contact op te nemen met onze klantenservice (via claims@nordicnest.nl), zodat Nordic Nest gebruik kan maken van haar recht om dergelijke claims in te dienen bij het transportbedrijf. NB. Wanneer de levering beschadigd is geraakt of verloren is gegaan tijdens het transport naar de klant, is Nordic Nest verantwoordelijk. Is de zending beschadigd geraakt of verloren gegaan tijdens het retourneren, dan is dit uw eigen verantwoordelijkheid.

Eventuele verborgen schade dient - bij voorkeur onmiddellijk maar uiterlijk binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek - gemeld te worden via of het portaal of via info@nordicnest.nl. Zij informeren u vervolgens hoe met de klacht om te gaan.

 

Garantie

Op alle producten van Nordic Nest is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van kan verwachten. Sommige leveranciers van Nordic Nest bieden tevens fabrieksgarantie op hun producten. Voor meer informatie over de fabrieksgarantie van een specifiek product kunt u contact opnemen met de klantenservice. NB. De fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument; deze doet dus niks af aan de wettelijke garantie.

Vragen over het retourbeleid? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Nordic Nest gebruikt cookies om u een betere en veiligere klantervaring te bieden, om content en advertenties te personaliseren en om het verkeer op de website te analyseren. We kunnen ook informatie over uw gebruik van de website delen met onze partners voor sociale media, marketing en analytics. U bevestigt dat u ons cookiebeleid heeft gelezen en akkoord gaat met ons gebruik van cookies door op "Accepteren en sluiten" te klikken.

Lees meer