GRATIS VERZENDING VANAF € 59

365 DAGEN RETOURBELEID

ONTVANG 5 € KORTING *VOORWARDEN

Producten
Overige
Contact & openingstijdenVolg uw pakketVerzendingRetouren en reclamatiesAlgemene voorwaardenPrivacybeleidCookiesVeelgestelde vragenCovid-19 Informatie

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een overzicht van de veelgestelde vragen met bijbehorende antwoorden. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice via info@nordicnest.nl

Wat voor soort designproducten verkoopt Nordic Nest?

Nordic Nest biedt een unieke selectie Scandinavische designproducten. Alle producten zijn geselecteerd op hun Scandinavische identiteit, zijn ontworpen door Scandinavische ontwerpers en/of afkomstig van Scandinavische merken.

Kortom, bij Nordic Nest vindt u het beste dat Scandinavisch design te bieden heeft!



Hoe bestel ik een product bij Nordic Nest?

  1. Ga naar de categorie van uw keuze en selecteer de gewenste producten en de eventuele varianten die u wilt bestellen. Wanneer u op de groene knop '+ In winkelmand' klikt, wordt het product automatisch aan uw winkelmand toegevoegd.
  2. Rechts bovenin het scherm ziet u het aantal producten en het totale orderbedrag van de producten in uw winkelmand. Wanneer u uw winkelmand wilt bekijken of uw bestelling wilt afronden, klikt u op de illustratie van de winkelmand.In de winkelmand ziet u alle producten van uw bestelling. Zonodig kunt u producten uit uw winkelmand verwijderen en/of de gewenste hoeveelheid aanpassen. Wanneer u beschikt over een kortingscode, kunt u deze eveneens hier invoeren. Wanneer u klaar bent klikt u op 'Volgende' om uw bestelling af te ronden en te betalen.
  3. Als eerste voert u al uw persoonlijke gegevens in, zoals uw naam, adres, postcode en woonplaats. Indien u uw bestelling op een ander adres wilt laten afleveren, verzoeken we u graag contact op te nemen met onze klantenservice. 

    Aansluitend kiest u de gewenste verzend- en betaalmethode en plaatst u een vinkje voor het accepteren van de 'Algemene Voorwaarden'. Zorg ervoor dat al uw persoonlijke informatie correct is, voordat u op de groene knop 'Afrekenen' klikt om uw bestelling definitief te maken. 

    Indien u kiest voor betaling per iDeal/Bancontact wordt u nu doorgeleid naar de website van uw bank om de betaling af te ronden.

  4. Zodra uw betaling is voldaan ziet u op het scherm een bevestiging en uw ordernummer. Een orderbevestiging - met daarop alle gegevens - wordt eveneens verzonden naar het opgegeven e-mailadres.


Hoe kan ik de kortingscode op mijn bestelling plaatsen?

U kunt als volgt een kortingscode op uw bestelling plaatsen:

  • Ga naar de Winkelmand.
  • Onderin staat Promotiecode. Vink deze aan.
  • Voer de code in.
  • Klik op Activeren.



    Welke betalingsmethoden accepteert Nordic Nest?

Nordic Nest accepteert verschillende betalingsmethoden:

  • Bank (iDeal & Bancontact); 
  • Creditcard (o.a. Maestro, VISA, MasterCard, Dinersclub);
  • PayPal

Is het veilig om online bij Nordic Nest te bestellen?

Ja, om uw gegevens te beschermen maakt Nordic Nest gebruik van VeriSign Inc.; een uniek versleutelings- en autorisatieproces dat garant staat voor het veilig afronden van uw transacties. 
Het feit dat alle informatie veilig en versleuteld wordt verzonden, blijkt uit de beveiligde URL (https: //) en het gele hangslot dat rechts in de adresbalk verschijnt. Daarnaast gebruiken we de sterkste beveiligingscertificaten SSL EV, zoals te zien is middels de groen gemarkeerde adresbalk.
De gegevens die u tijdens de betaling aan Nordic Nest verstrekt, worden enkel gebruikt door onze betalingsserviceprovider.
Wij zullen u nooit per mail om uw betalingsgegevens vragen!

Hoe weet ik hoeveel verzendkosten ik moet betalen?

Voor standaard verzending (Budbee 6-12 werkdagen, DHL: 7-13 werkdagen.) bedragen de verzendkosten € 4,90. Bij een orderbedrag vanaf € 59 geldt: gratis verzending! Voor afleveradressen in Nederland is eveneens Express levering mogelijk (UPS: 1-2 werkdagen). In dat geval zijn de verzendkosten vanaf 50,00€. NB. Voor grote producten en/of bulkverpakkingen worden incidenteel extra verzendkosten in rekening gebracht.
Nadat u - bij het afronden van uw bestelling - het land van bestemming hebt gekozen, worden de verzendkosten van uw bestelling automatisch berekend. De vermelde kosten zijn exclusief extra kosten die door de douane opgelegd worden voor levering buiten de Europese Unie (indien van toepassing).

Houd er rekening mee dat onze verzendtijden tijdelijk langer zijn dan normaal, maar binnenkort weer normaal worden. We verontschuldigen ons voor het ongemak.

Hoe lang is de levertijd?

Houd er rekening mee dat onze verzendtijden tijdelijk langer zijn dan normaal, maar binnenkort weer normaal worden. We verontschuldigen ons voor het ongemak.

Alle producten worden vanuit onze magazijn in Zweden verzonden en worden via Duitsland verder naar Nederland gestuurd. Op het moment dat uw bestelling ons magazijn verlaat is de levertijd gemiddeld:

  • met DHL: ca. 7-9 werkdagen
  • met Budbee: ca. 3-7 werkdagen

Wat voor garantie zit er op producten van Nordic Nest?

Op alle producten van Nordic Nest is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat een product datgene is of moet doen wat u er in alle redelijkheid van mag verwachten. Sommige leveranciers van Nordic Nest bieden tevens fabrieksgarantie op hun producten. Voor meer informatie over de fabrieksgarantie van een specifiek product kunt u contact opnemen met de klantenservice. NB. De fabrieksgarantie geldt onverminderd de wettelijke rechten van de consument; deze doet dus niks af aan de wettelijke garantie.

Hoe beschermt Nordic Nest mijn persoonsgegevens?

De gegevens die u via www.nordicnest.nl verstrekt worden zorgvuldig en respectvol behandeld. Nordic Nest gebruikt uw persoonsgegevens enkel voor het verwerken van uw bestelling, tijdens de verzending en voor veilige betalingen. Om uw persoonlijke informatie te beschermen en beveiligen maakt Nordic Nest gebruik van versleutelde codes en Secure Socket Layer (SSL). Informatie over creditcards wordt alleen verstrekt aan een financiële instelling via een beveiligde verbinding. Daarnaast heeft Nordic Nest een Digital Security Certificate verkregen via VeriSign Inc en worden alle veiligheidssystemen regelmatig geëvalueerd door experts. Voor meer informatie over de bescherming van persoonsgegevens verwijzen wij u graag naar ons Privacybeleid

Is het mogelijk om als bedrijf BTW-vrij te bestellen?

Nordic Nest is lokaal BTW-geregistreerd in de volgende landen: Nederland, België, Duitsland, Oostenrijk, Spanje, Frankrijk, Engeland, Denemarken, Finland en Zweden. In deze landen verzoeken we u graag zelf de BTW te verrekenen. Zie voor de bijbehorende BTW-nummers de pagina Contact & openingstijden.

 

Uiteraard bieden we zakelijke klanten in overige landen uit de Europese Unie de mogelijkheid om BTW-vrij te bestellen. Neem hiertoe vóór het plaatsen van uw bestelling contact op met onze klantenservice via info@nordicnest.nl

Wat moet ik doen als ik een beschadigd product heb ontvangen?

Wanneer een pakket duidelijk beschadigd is geraakt tijdens de verzending, dient u dit direct te melden bij de desbetreffende vervoerder én de aflevering van het pakket te weigeren. Graag verzoeken we u tevens contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij hierover nader contact kunnen opnemen met de vervoerder. Eventuele verborgen gebreken dienen - bij voorkeur zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 2 maanden na ontdekking van het gebrek - te worden gemeld via onze klantenservice.

Kan ik mijn product retourneren, wanneer het niet naar wens is?

Nordic Nest volgt de Zweedse Konsumentköplagen en de EU richtlijnen voor E-commerce. Dit betekent dat u altijd de mogelijkheid hebt om uw bestelling binnen 365 kalenderdagen en zonder opgave van redenen te herroepen. Dit kunt u doen door binnen genoemde termijn contact op te nemen met onze klantenservice en vervolgens het product opnieuw binnen 14 dagen terug te sturen (let op: Nordic Nest is gevestigd in Zweden!). Wanneer u gebruik maakt van het recht om een product te retourneren, behoort het product (indien redelijkerwijs mogelijk) in originele staat en verpakking te worden teruggezonden. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. 


We bieden u de mogelijkheid om - tegen een kostprijs van 10 euro - een retourlabel te ontvangen. Uiteraard bent u echter ook vrij om zelf een verzendmethode te kiezen. De kosten voor het retourneren kunnen - afhankelijk van het gewicht en de gekozen verzendmethode - variëren (van ca. € 10  tot € 45).

Na herroeping zal het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen worden teruggestort. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Voor meer informatie over ons retourbeleid zie de Algemene voorwaarden of onsRetourneren & Reclameren pagina.

Wat gebeurt er wanneer ik op het moment van de levering niet thuis ben?

Zodra het pakket verzonden is ontvangt u automatisch een verzendbevestiging via mail. Op deze bevestiging vindt u tevens het trackingnummer waarmee u de verdere voortgang van de levering - alsook de geplande datum en tijdvak - kunt volgen. 
Mocht u op het moment van de levering niet thuis zijn, dan zal DHL doorgaans:

  • het tot 3 keer opnieuw proberen;
  • het pakket bij de buren proberen af te leveren; of
  • een bericht achterlaten waarmee u zelf een nieuwe verzendmethode kunt kiezen.

Voor meer informatie zie ook: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/bezorging-wijzigen

Ik heb een klacht. Wat nu?

Bij eventuele vragen of klachten over een product of onze dienstverlening verzoeken we u graag altijd eerst contact op te nemen met onze klantenservice, via: info@nordicnest.nl of Nordic Nest AB, Stämpelvägen 3, SE-394 70 KALMAR, Zweden. Zodra wij uw klacht hebben ontvangen, ontvangt u hiervan direct een ontvangstbevestiging; een inhoudelijke reactie op uw klacht volgt uiterlijk binnen 14 dagen. Bent u niet tevreden met de geboden oplossing of afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Trusted Shops GmbH Colonius Carré Subbelrather Straße 15c 50823 Cologne, Germany (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr).



In welke landen levert Nordic Nest?

Voor een overzicht van alle landen waar wij onze producten naar kunnen verzenden, verwijzen u graag naar onze pagina Verzending

Nordic Nest gebruikt cookies om u een betere en veiligere klantervaring te bieden, om content en advertenties te personaliseren en om het verkeer op de website te analyseren. We kunnen ook informatie over uw gebruik van de website delen met onze partners voor sociale media, marketing en analytics. U bevestigt dat u ons cookiebeleid heeft gelezen en akkoord gaat met ons gebruik van cookies door op "Accepteren en sluiten" te klikken.

Lees meer